"UN Official Says War On Drugs Has Failed" (AP 21/4 2009)

måndag 8 mars 2010

Rekordbeslag i Stockholm!

Det som hade börjat som en liten spaning på ett fåtal personer växte nu explosionsartat och hela grova brottsektionen kopplades in med både spanare och utredare från Söderortspolisen. Genom det som polisen hittat i beslagtagna datorer förstod de att de var något riktigt stort på spåren.

–Morgonen då vi slog till hittade vi totalt 15 cannabistält på tre olika odlingsplatser. I flera av tälten fanns meterhög cannabis som bara var dagar ifrån att skördas, säger Ulf Sundström.

Tillgången på cannabis har ökat lavinartat de senaste åren. Enligt polisen är Sverige idag självförsörjande. Cannabis är numera den vanligaste drogen i landet. Det mesta finns i Stockholm. När Söderortspolisen hade torkat all cannabis de beslagtog i gryningsräden visade det sig handla om över 10 kilo.

Gränsen för grovt narkotikabrott går vid 2,5 kilo för cannabis. Gatupriset för 10 kilo cannabis är en miljon kronor. De tre huvudmännen är alla män mellan 30 och 35 år. En av dem äger ett skivbolag som har gett ut en känd svensk artist.

–I en beslagtagen dator hittade vi uppgifter om att en av huvudmännen skulle låna ut cannabisplantor som rekvisita till en musikvideo, säger Ulf Sundström.


Detta skriver svd.se i natt. Fan jag blir riktigt ledsen när jag läser detta. Alltså vad fan grabbar:

DONT TELL DONT SMELL DONT SELL

Gyllene regeln, men jag antar att dom var lite för kåta på pengar. Men det är rena spekulationer.
Jag önskar att mina brothers in smoke pallar trycket och att straffet blir humant, fan bängen uppskattade vikten till 10 kilo, man kan fråga sig om dom väger med hela stammen osv osv..
Jag skulle bli förvånad om dom blir dömda för tio kilo, beroende på hur smarta dom nu är och hur många dom var så borde det gå att dela på vikten, ni hajjar matten. Så jag hoppas på det bästa, detta skall följas.

Huvudartikeln

Sen kommer en underartikel som snuten får gotta sig ordentligt.

"–Jag gick runt i lägenheten och klurade. Man blir lite av en detektiv. Jag kände på väggarna och tittade ut genom fönstret och funderade. "

Mmmmm jag är så bra, jag missade nästan fyra feta odlingstält men när han ser någon annan jävla lägenhet genom fönstret hajjar han att allt inte stod rätt till, hahahahaha pajjas!!
Bless them all!!!

Snut-röv-slickar-artikeln

Även Sveriges Radio och DN.se nämner det hela.


FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP FTP !!

3 kommentarer:

  1. HAHA OWNED!!! Police FTW!!!

    SvaraRadera
  2. Bless our bruvas

    SvaraRadera
  3. 10 kilo. kan knappast handla om rentorkade buds som är klippta och fina från blad.

    ska dömma dessa får dom göra det efter hur marknaden ser ut. va e gatupriset på 10kilo hö?
    10k? hahaha

    SvaraRadera

Ni får gärna signera eder besök!