"UN Official Says War On Drugs Has Failed" (AP 21/4 2009)

onsdag 21 juli 2010

Lev i dag, var så lugn solen går upp i morgon också!



Hahahaha (jag blir lite sådär skönt chockad, känslan av nyvaken pyr, när jag blir träffad av en klockren låt som denna)!
Precis vad jag behöver höra emellanåt för att reflektera och utvärdera mitt leverne.

Kom också tänka på detta med att rösta eller inte. Det är inte ok att inte rösta. Det är en skyldighet i en demokrati likväl som det är en rättighet! Alltså finns det inga ursäkter till att inte rösta. Att inte rösta är att underlätta för alla de fluktande maktkåta rent ut sagt livsfarliga politiker/personer att kunna få en gnutta makt.

Repetera efter mig!

BORT BORT MED ALLA KRIGSMASKINER
BORT BORT MED ALLA KRIGSREGIMER
BORT BORT MED ALLA STRIDSMASKINER
BORT BORT MED ALLA KRIGSREGIMER

-Desertör'n i Glesbyg'n


Det är upp till oss att se till att allt går rätt till, är vi missnöjda kan man fortfarande förändra. Jag tycker vi skall försöka påverka så mycket vi kan innan det är för sent, innan här ser ut som Amerika gör i dag. Jag undrar varför vi har blivit så jävla tysta, fan förr var det ockupationer av hus i centrala Stockholm som varade länge och fick enorm genomslagskraft, många demonstrationer (har ni tänkt på det, att under den senaste tiden kanske tio år tillbaka så rapporteras det knappt om demonstrationer någonstans och det förekommer knappt här hemma längre), det finns tusentals sådana exempel som plötsligt dog under 90-talet. Men som nu verkar ha tagit ny kraft på ett annorlunda sätt, via internet. Hade det inte varit för internet så hade förtrycket fortsatt och vi hade varit jävligt kuvade nu om det hela började redan på 90-talet.

Men problemet med internet i detta avseende kan jag bara spekulera i, men det är den sociala biten jag tror betyder mest om man ska se på den negativa aspekten av internetrevolutionen. Det är lätt att sitta på nätet och debattera, diskutera och sprida kunskap, men inte lika lätt i verkligheten eller IRL(In Real Life). Varför jag tror att vi behöver mer aktivitet IRL, vi behöver höras, väsnas, spottas och klösas. För det är endast en och en halv generation (givetvis med undantag) som kommunicerar via internet och som kan internet såpass bra att de kan förskansa sig den väsentliga informationen.
Vi måste få våra åsikter att synas ute för gemene man, diskutera med folk, var öppna och ödmjuka och ärligheten vinner vi på i längden i alla fall i cannabis frågan!

Ha en fortsatt fet hög-sommar, lev idag!

2 kommentarer:

  1. tankvärd text.
    fin bild, påminner lite om min egen helg faktist.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade det lika underbart som jag yo!

    Jag måste rekommendera ko-hagar och LSD, en polare kombinerade och det var tydligen THE SHIT!

    Hahahahaha!

    Puss & Kram

    SvaraRadera

Ni får gärna signera eder besök!