"UN Official Says War On Drugs Has Failed" (AP 21/4 2009)

söndag 18 april 2010

Jack Herer, mannen som aldrig kommer att glömmas!


Det är inte med större glädje jag återkommer med ett inlägg efter litet "mental semester".
Jag är mycket ledsen att meddela dig att skaparen av den moderna cannabis rörelsen Jack Herer är död.


Efter att ha talat vid Hempstalk förra året i Portland, USA, fick Jack Herer en hjärtattack och hamnade i koma i ett par dagar. Men efter sju månaders hård kamp mot sviterna av hjärtattacken så avled alltså Jack Herer, 15/4 i Eugene, Oregon USA.

Jack Herer är även kallad "The Hemperor" är författaren till boken The Emperor Wheres No Clothes, som startade en enorm debatt om förbudet av cannabis och hur hampan har förbisetts som industriell gröda.

För att läsa mer om Jack Herer så rekommenderar jag dig att besöka hans hemsida JackHerer.com.

Jack's minne lever idag kvar i miljoner av aktivisters hjärta och inte minst i miljoner av garderober i form av cannabissorten Jack Herer, som redan långt innan hans död blivit en legend hos odlarna.

Till minne av Jack Herer och med tanke på att 4/20 närmar sig så blir min insatts i overgrow 2010 litet större än vanligt.

Till The Hemperor


/Cansvea

1 kommentar:

  1. Det här hade jag missat. JH som är och alltid varit min absoluta favoritstrain. Väldigt schysst blog för övrigt som jag nu följer.

    SvaraRadera

Ni får gärna signera eder besök!