"UN Official Says War On Drugs Has Failed" (AP 21/4 2009)

tisdag 22 juni 2010

Första High Times Medical Cannabiscup!

Tidsskriften High Times är skaparna bakom den första tävlingen om det bästa medicinska cannabisen. Under två dagar (19-20 juni) så går tävlingen i San Fransisco och där ska det koras vinnare i kategorierna bästa medicinska cannabis-Sativa, -Indica, -Hasch och -ätbara. De tävlande är de "apotek" i Usa som har tillstånd att odla och ge ut cannabis.




Tävlingen leds utav av High Times odlingsreporter Jorge Cervantes. En jury bestående av sakkunniga domare kommer att kora de bästa sorterna efter dess medicinska effekter. Tävlingen är främst för att hjälpa Kaliforniens uppskattade 150.000 medicinska marijuana patienter att kunna fatta välinformerade beslut när de söker cannabis medicin.
Under dessa två dagar kommer det också att hållas odlingseminarium med Jorge Cervantes, Danny Danko and Nico Escondido, sessioner med ledande medicinskmarijuana aktivister och TopNotch kändisar som öppet brukar cannabis. Programmet kommer också att innehålla seminarium och undervisning i hur du öppnar och driver ditt egna legala-cannbisföretag.



Detta är ett mycket stort steg även för oss i Sverige. Nu kan vi äntligen använda oss utav USA- skaparna bakom förbudet för att debattera och övertyga Sverige och dess invånare. Jag rekomenderar dig att livligt tala om detta och sprida kunskap. Det är ca: 0.41% av Kaliforniens invånare som idag brukar medicinsk cannabis och varför skulle det vara mer eller mindre här i Sverige, förmodligen mer eftersom vi har ett helt annat sjukvårdssystem.

UPP TILL KAMP!!

Läs mer (extern länk)

/Cansvea

2 kommentarer:

  1. Jag brukar inte själv cannabis, men jag vet att min moster (som har cancer) mår otroligt mycket bättre när hon får lite i sig.

    SvaraRadera
  2. Det förvånar mig inte, det kan underlätta vid vissa sorters smärtor och speciellt är det aptitretande. Jag har en god vän vars mor gick bort i cancer, hon brukade cannabis under tiden hon var sjuk. Hon levde faktiskt 19 månader längre än vad läkaren hade sagt. Läkarna trodde det berodde just på det att hennes aptit var ovanligt bra och att hon på det sättet slapp slita mer på sin kropp. Nu vet jag inte vad för sorts cancer din moster har råkat ut för, men jag skulle varmt rekommendera en sk. Vaporizer, det kan hjälpa om hon inte gillar tobaksröken och den är inte direkt hälsosam.
    Hoppas hon blir bra!!

    Blessed be!

    SvaraRadera

Ni får gärna signera eder besök!